Cases

& Insights

Cazurile in care economisirea cheltuielilor companiei aduce sau nu beneficii companiei si cand.

Despre ciclurile economice (sau anotimpurile economice), in special despre “vara economica” si “iarna economica” se vorbeste mereu si cu precadere in ultimii ani.

Istoria economica ne arata ca evenimentele esentiale au tendinta de a se repeta. Iar, din acest punct de vedere, geneza tuturor recesiunilor din istorie este aceeasi.

Pana in acest moment, a devenit destul de evident ca manevrarea sectorului bancar de catre Bancile Centrale da nastere la cicluri cronice recurente de expansiune si recesiune economica.

Orice schimbare in mediul economic - cu atat mai mult in aceste vremuri de incertitudine, in care se preconizeaza ca va urma o “iarna economica” destul de grea - poate insemna ca multe organizatii sunt puse in situatia de a reduce cheltuielile generale si de a maximiza eficienta.

In cele mai multe cazuri, cautam sa facem cat mai multe economii posibile la cheltuielile companiei, deoarece acest lucru va duce, in consecinta, direct la cresterea profiturilor.

Este adevarat, atunci cand compania cheltuieste mai mult decat este necesar, scade profitul. Acesta este motivul pentru care o mare parte dintre directorii de companii, si in special directorii economici si directorii financiari, se straduiesc sa elimine cat mai mult posibil, sau cel putin sa reduca cheltuielile.

Lupta devine si mai puternica atunci cand compania trece printr-o perioada mai grea sau cand economia intra in recesiune.

Nu sunteti singurii care vad in cheltuieli singurul factor care sta in calea profitului.

In ultimii 25 de ani, am lucrat, am condus sau am oferit consultanta pentru numeroase organizatii aflate in aceasta situatie - inclusiv companii de productie, companii de constructii, firme de servicii IT, start-up-uri de inalta tehnologie, etc... Experienta noastra arata ca oportunitatile de reducere a costurilor administrative urmeaza modele similare practic peste tot, in mai toate organizatiile.

Invataturile pe care le-am cules, s-ar putea sa nu va rezolve intreaga problema, dar ar trebui sa va ofere o perspectiva noua.

Cheltuielile, trebuie impartite in 3 categorii:

  1. Cheltuieli necesare activitatii societatii
  2. Cheltuieli care nu sunt necesare pentru activitatea societatii
  3. Cheltuieli care aduc venituri mai mari decat acestea sau care reduc alte cheltuieli cu mai mult decat acestea.

Primele 2 categorii sunt luate in considerare de catre majoritatea conducatorilor si directorilor. Ca si oamenii , companiile au tendinta (in special in perioda de prosperitate) sa genereze cheltuieli care nu sunt necesare si in consecinta scade profitul.

Perioada in care trebuie sa se faca reserve, sa se plateasca datoriile,etc… este tocmai perioada de prosperitate. In aceasta perioada putem sa pastram sumele economisite din reducerea acelor cheltuieli, pentru perioada urmatoare. In acest fel eficientizam sistemul si compania poate trece cu o mai mare usurinta prin perioade mai grele care inevitabil vor urma. Etapa de criza economica face parte dintr-un ciclu, la fel ca si prosperitatea economica, si acestea nu ar trebui sa surprinda pe nimeni.

Cand este recesiune economica, trebuie sa cheltuim banii economisiti in perioada de prosperitate. In timpul recesiunii, gasim ocazii de investitii mai avantajoase, si cheltuind in aceasta perioada intareste imaginea companiei pe piata.

Al 3-lea tip de cheltuiala, este o cheltuiala care in orice moment, fie in perioada de prosperitate, fie in perioada de recesiune, trebuie incurajata. Daca cheltuiesc 100 RON si aceasta cheltuiala imi genereaza un venit net de 110 RON, sau imi diminuaza alte cheltuieli cu 110 RON, eu, as majora aceasta cheltuiala fara limite.

Prin urmare, realizarea iluziei maririi profitului prin scaderea neorchestrata a cheltuielilor are un pret real, platit sub o forma sau alta mai devreme sau mai tarziu.

Scrie-mi tu ce parere ai?

ro_RORO